32 Yrs Old, Breastfed 2 Children, Lost 50 Lbs - Lodi, CA

I'm currently 145 lbs. I breastfed 2 kids for...

I'm currently 145 lbs. I breastfed 2 kids for several years and lost a lot if weight (50-60 lbs) . I'm getting a anchor lift and BA on 7/23/14. My PS was thinking about going 400-425cc's. My boobs are really droopy . Pre surgery size 34-c. Any advice:) I plan in going back to work 5 days post op..

8 hours pre op

In a lot of pain. I threw up my Vicodin and muscle relaxer. In very sensitive to anesthesia it happened before when giving birth. Anyway it hurts to talk and cough. I took 1000 mg of extra strength Tylenol since I hurled the pain killer. Boy I didn't expect this but hey my boobs look great lol

Had my BA and BL Wednesday.

Had my BA and BL Wednesday. I know it's only almost 2 days post op but my right boob looks deformed. Ps sad the muscle will adjust and eventually drop but the implant looks like it's going in my armpit. The left looks fine. I'm do scared. My ps did not put steri strips in my anchor lift excisions says it's not necessary and it can irritate the skin. What are your thoughts. I'm mortified at the picture I can't post it

Feeling better and happier

So I'm 3 days post op and wow what a 360 difference I feel. I took a shower today with hubby's help. My right boob is going DOWN!! Yay. I was afraid if have to wait 2 months the way it looked yesterday . I'm feeling much better I've been taking muscle relaxer and think it's been helping slot. Gravity does certainly win all the time. I was supposed to go back to work Monday but my pS advised to wait if possible. I talked to my job and they were ok with it. Everything is working out . I think I just had to get over that 3 day "hell hump" . It really does get better with time right ladies!?

1 week post op

Went to my 1 wk post op appt. Looking better with each day . Righty is still a little tighty. Lol but it's dropping lil by lil. I am trying my pre 34 d bra on looks like it eill be too small after D&F but we'll see :) so far everything going good

3 weeks post op

My boobs are dropping more each week it seems. No more pain but still having a lot of morning stiffness but other than that everything is going just fine:) I can't wait to hit the gym again.
Stockton Plastic Surgeon

Was this review helpful? 5 others found this helpful

Comments (37)

Sort by

Congrats you look great
  • Reply
Thank you
  • Reply
I have a daughter savannah xx how u feeling today x much better I hope xx glitter sparkles for ur day xx
  • Reply
Congrats hon welcome to the boob club lol yep every day will get better for u xxx
  • Reply
Thank you Hun! My recovery is going very well can't wait for the final results! Xxxx
  • Reply
Congratulations! You did it! I bet your before and after pictures are going to be amazing in a few months. Glad you didn't have to go back to work today. Take it slow and easy when you can!
  • Reply
Thanks Beth! I'm feeling better and extremely grateful that my right boob dropped as I have read it can take up to several months! I'm quite happy yes!!!! Thankful my new job was understanding and had no problem with me taking another week to heal. This website has helped and supported me tremendously! Btw how do you " thank" others on here for their stories? Thx again;)
  • Reply
All great news! 

If you want to "thank" someone for their review, go to the end of their review, underneath the doctor box, click on the "yes" where it says "Was this review helpful?" Do ya see it?
  • Reply
Ohh that's how u thank someone lol I just text a thank u x now I know lol xxx dumbum me lol xx Beth always helps xxx
  • Reply
No prob...and be sure to share this with others. I'm certain you're not the only one that has missed this lfeature!
  • Reply
You look great in that tank top!
  • Reply
Thank you hopeful85!!!!!
  • Reply
Awwww, don't be worried. I remember being so mortified from a picture of my breasts after surgery , I also did not post it. I actually deleted it from my camera. Now I wish I had not done that. The problem corrected itself in days. The surgery itself is a trauma to our bodies, so it is completely normal to looked messed up before it gets better. BUT it does get better! Better than you can imagine. Patients is really important at this time.
  • Reply
Some doctors don't use the steri strips and some keep them on for weeks at a time. They each have their own ways of doing things. I'm sorry you are having issues with one side. We can't say whether or not it looks normal without seeing it though. :-/ Your PS saw it and said it was okay, though?
  • Reply
You look great from what I can see! Your first day sounds a lot like mine. :-/ I threw up my painkillers and was in a lot of pain. I was in a hotel and hadn't brought Tylenol so I just had to wait to take another Percoset. Day 2 was much better for me though, so hopefully tomorrow will be better for you! :)
  • Reply
This shit is crazy did ur back hurt? My back hurts more than my boobs! Lol I feel like crapola but I'll live! Lol gosh they feel so big lol. How many months post op r you
  • Reply
Btw thank so much for checking in on me I really appreciate it means a lot:)
  • Reply
I'm 7 weeks post op. I don't think my back hurt more than my chest, but I was just in pain. I couldn't walk anywhere by myself the first day. My husband had to help me out of bed and then support my weight while I shuffled to the bathroom. It was crazy because I've had two babies and even in labor and directly after child birth I was so independent and was able to move around on my own.
  • Reply
Good luck today!!
  • Reply
Thank you!!! I got my IV in just waiting for doctor now:)
  • Reply
So exciting! Your life is about to change. :)
  • Reply
Owwee lol lots of pain thank god for meds! I'm sort of out if it but going ok.? A little nauseous from anesthesia but trying to sleep it off. He went with 400 cc under muscle. I'll post pics soon :(
  • Reply
I was in a lot of pain the first day too. Hang in there. Can't wait to see pictures! :)
  • Reply