Write a review

So i've finally decided to go with my process, A...

So i've finally decided to go with my process, A mother of 2, boy and girl and dont plan on having anymore.... Heres my journey to D.R for plastic surgery. Contacted Dra Robles through her website and got an immediate response from her assistant Laura who then asked me to fill out a form and send 3 pics after that was submitted i got my final quote the very next day
Good luck! I've been having a hard time getting a response to my emails.
Reply
Oh thats crazy! What exactly did u do so far?
Reply
I've sent 3 emails with pics and messaged them on Facebook :-( . I am trying to schedule it for next month so time is of the essence lol
Reply

Here are my before pictures

I cant wait to be on the other side!! Sent Laura a msg to change my date to November because i refuse to use any vaca time next year on surgery, waiting on my reply is driving me CRAZYYY!! Can anybody send me the list of vitamins i have to buy, i cant find my email from laura with all my info
My body very much resembles yours. I can't wait to see your results! May I ask how much your quote was?
Reply

Some of my wish pics

So i plan to lose 20 pounds before i go so i can look my very best so im gonna start with my it works body wraps because ive lost weight off of it before but besides that ive decided to post a few wish pics lol
SO I finally got a response today. Damn that was hard! lol. I am trying to confirm a date for late July....now is the best time for me to go with my kids being out of school and me being out of work! I hope this all goes according to my plans. CAN ANYONE HELP ME WITH A SUPPLY/PACKING LIST? I don't know exactly what to pack as far as possible meds or vitamins. Thanks for your help!
Reply
good luck. I will be following ur journey.
Reply
U need to take 325 mg of iron along with vitamin c pills 3x a day, folic acid 1x a day, b12 1x a day, and complex b 1x a day.
Reply

Date has finally changed

Ok so im no longer going to Dr robles in february 2015, its now changed to November 11,2014 im soooo excited im about 4 1/2 months away from crossing over to the flat side lml my vaca is already set at work, now i have to figure out the dates i have to book my flight.. Lets see how long it take laura to send back that info... Does anyone have an idea of what dates should my flight be?
You should book you flight 1 or 2 days before surgery. They like to ruin test the day before.
Reply
Thanks alot! Yeah im going with the day before im just not sure if ill be going to the rh the day of surgery or day after
Reply
Ha-ha! I got so excited at first when I saw Feb 2015...lol, that's when i'm planning on going. I will definitely be following you on your journey as well, good luck on it girly! :)
Reply

I love me some Orange Juice

I know random lol but i drink orange juice soooooo much its insane!!! Im wondering is this a good thing or bad :-/
I wish you best of luck on your journey to the flat side. I will be following your journey.... It's a big step by hey who does wanna look good I can't wait for my turn...
Reply
Ill be heading there on November 15th, maybe we'll see each other.. November is right around the corner, good luck and stay safe :)
Reply
Thats great!!! What exactly are u having done? I will def follow your journey.... Girl u just dont know i cant wait!!! Nov seems far to me if i had that money all at once i would be out now!! Lol
Reply

Treadmill catching dust already lol

Ok so i got a treadmill a few months ago before i seriously decided to do this surgery sh*t and this thing has been catching dust since after the 3rd time being on it smfh so I've decided to clear out the area and get ready to get rid of this 20 pounds in 4 months... Hope i can do it lml.... Pray for me... This thing cost alot of money! About to put it to use
Good luck, your before pics aren't bad I know she'll make you look good. Everyone at the recovery house with me looked good big & small!
Reply
Thanks so much!! Cant wait to be that person lol
Reply
I will def be following yours as well
Reply

OMG SH*T JUST GOT REAL!!

Hey guys i sent my deposit to hold my date and i also changed my surgery date once again lol so now its a day earlier which is November 10th 2014 I'm soooo excited!!! I sent my money and got a confirmation the very next day and didn't realized she sent my safe date until today... But now sh*t really just got real!!!
Lol... That makes sense to do the blood draw first, your welcome... Anytime!
Reply
I know.. Expect an email from Laura regarding the pre- surgery guidelines within the next couple of weeks. I started buying the vitamins this week so the expense won't be all at one time. It's called "dreamdays" it's an apple app but , if you have a android you can find a similar app.
Reply
Ok i love receiving emails from her cause it feels more and more real lmao i want to get my cbc done first to see where im at without vitamins and ill have a better understanding on how much i need to boost my blood levels with it... Thanks for the app i have it now
Reply

My email from laura...

So just received the run down i guess about what should i be doing before surgery... Also she has been hitting me up constantly about when am i going to book my flight lml, I'm usually not a last min person but i have been taking my time with every thing lately lol... Sorry so short but I'm really not a blogging type of person, i like to show pictures/proof of what I'm talking about and hope that u get the picture.... Stay tune
Thank you!
Reply
For? Lol
Reply
I received an email from realself stating you had updated a post? Lol the information helped and thought I'd say thanks.
Reply

Not happy

At work doing ot all for this surgery, this shit is killing me to be here at 6pm wtf!!! Love my job and the people i work with but I'm tired of talking on this phone today ughhhh its all about my surgery

Feeling down

I woke up today feeling a little down about this weight lost process so I've decided to get serious, checked my weight at the mall on my break and feel extra down now.... This is some bullsh*t!! Also calculated my bmi and more bullsh*t.... Fml... 4 months and im trying to get down to 180 idk how thats happening tho smfh
I forgot to mention that besides the protein shake all I drank was water all day.
Reply
Eww i hate protein shakes i hate water too lml but ive done the water thing before with my body wraps so ill do the water lml thanks alot!!!
Reply
This is not going to be easy, but I can tell you what did to loose weight. I had lost 15lbs in 2 month with my regimen. I would eat small meals every 2-3 hours a day. My last meal would be before 6pm in the evening. Whey protein shake at 7:30am 3 or 4 hard boiled eggs only one with yoke the rest is just eggs whites with one pack of instant oatmeal at 9:30am. A snack of either almonds or fruit or yogourt at 11am. Grilled chicken breast or baked fish with steamed vegetables at lunch at 1pm no starches like rice or pasta. You can do half of baked sweet potatoe if desired. No salt I use mrs dash lemon pepper seasoning on my veggies. No butter or margarine either. A snack at 4pm similar to your morning snack. If I get really hungry when I get home then I'll drink some tea with honey or a little brown sugar or A cup of oatmeal. I also worked out 2-3 days a week. 5 miles on the treadmill with ab excercise and lunges...... It's not easy but the combination will jump start your metabolism to loose the weight. You can do it girl!!!!
Reply

Flight Purchased!!!!

Ok so today i got up out the bed in better spirits and finally booked my flight so it's official!!! Im out to d.r for this and i cant f*cking believe it lmao i feel like I'm going tomorrow all because my flight is purchased now and all sorts of feelings are going thru me at this moment lml....my flight cost me 410 round trip and 30 dollars insurance so 440 to be exact not bad.... Cant wait!! Now im wondering how do i get that wheelchair service coming back?
Yayyy I'm excited for you... I finally booked my ticket last night too. Youll be there a week before me.... It's no turning back now.
Reply
I know right!!!! Omg this is crazy!! Lmao im trying to send laura my flight info and cant get thru to her smh i need dra robles whats app # tired of that girl lol
Reply
Your welcome
Reply

Wtf/confused

So im trying to send laura my flight and not getting thru to her wtf! Im tired of going thru her can somebody give me dra robles whats app # please!!!
Lol I just emailed my flight info to their email address info@drawalkirisrobles.com. They usually respond within a day. Her assistances are the ones that answer her what's app text anyway! Here's the number just in case tho 3476672704! Keep me posted :)
Reply

Ok everything is fine!

That text to laura's phone scared me this morning lml but she finally emailed me all the info and this is what it looks like.....
I'm glad she responded to you, I recieved the same email today... One step closer girl... I'll look for you at Virginia's RH!
Reply
Oh ok yes! We gonna be in there together for two days if your surgery is on the 17th u will be at the rh on the 18th and I'm out on the 20th we will def get to meet... Even more exciting lol
Reply
Yes I'll be following you until then!
Reply

It works body wraps!!!

I LOVE these body wraps first pic is before any wraps 2nd pics is 8 hrs later right after i took the wrap off (i was bloated from water intake) third pic is 48 hrs later after just one wrap... I really love these things! (Excuse my hair in the first two just took out braids lol third pic my hair was wrapped after getting it done lmao)
Oh my goodness, I'm going for Nov. 24th. Best of luck! :D
Reply
Call the airline for the wheelchair assistance, it's free, tell them u want ur seats to be in the front row coming back bc ull appreciate the extra leg room n since u r requesting a wheelchair there's no charge for the extra leg room. I had seat 1d n I liked it bc if I had to stand to use the bathroom I didn't have to disturb anyone
Reply
Making good progress :) get it girl!!
Reply

OMG!!!

Im 100 days away!!! Last day of triple digits.. Missed my doc appt yesterday so im now going on the 5th... Will update later
Super excited for you, can't wait for my turn so in the meant time I will be following your journey and good luck on your Weightloss
Reply
I just gat my serge ray done about one month ago. Let me know about any question
Reply
The said to me . To tip then. So I give then 20'dollar
Reply

Havent started my vitamins

Cbc isnt bad at all considering i havent started taking anything for it happy and so ready to get.. Gonna start these vitamins now
I'll be following you. I'll be a Robles doll in February 2015, when you were originally going. Can't wait to see your results!
Reply

Alot has happened

Since my last post my mother who was suppose to be going with me decided to get gastric sleeve surgery on monday the 18th ill post her journey also for anyone who is considering that first also my daughter just had surgery today :-( anyway i got an email from laura to confirm i will be coming in nov which i cant fucking wait! Right now im 74 days away! I meant to post yesterday cause i said i was gonna post quarterly now but its still a go! Im soon to be a robles barbie and cant wait... Here are some recent pics
Moms is looking good! I know you are excited about your upcing surgery. Good luck.
Reply
Thanks! Girl u have no idea how ready i am lml
Reply
Hey Chyna... Yayy Did she Confirm that your still staying at Virginias RH?
Reply

Email from laura to confirm im coming

All the best and I will be following your journey. Excited for you as well.
Reply
Yes girl 82 days lol, when Laura sent me the email about the driver I asked her to confirm the RH also. I hope your daughter gets well soon!!
Reply
Wow! Lol yeah im about to do the same... Didnt think about that and thanks hun im sure she'll recover fast
Reply

Counting down the days

Counting down 10 days apart has been driving me crazy!! Lml it seems like time is going way too fast now and i still have a lot to do for this trip :-/ i havent got my passport or any supplies or havent started any vitamins thinking like i got time ill start this day or that day etc but time is def not on my side anymore lml i think im gonna send laura a msg and ask her about paradise rh instead of virginia rh i keep hearing nothing but good things about it... Ill let u guys know how that turns out, until next time be safe and have a safe and blessed holiday

My 10th year ANNIVERSARY!!!!

I forgot to mention today is my 10th year anniversary!!! I've meet the love of my life, father of my two beautiful kids 10 years ago and its became official today those many years ago lol well normally ill be out spending so much money and so will he but because i have this surgery coming up in 2 months we might just cook a big dinner at home.. Well he might lol he's the cook not me and get just a bottle of wine or something light ;-)
may I ask what body wrap you used?
Reply
It works body wraps
Reply
OH!... its called "It Works", sorry I thought you were just commenting that it works, lol Best of luck on your upcoming transformation
Reply

My Recovery House Has Changed!!!

My rh has changed from Virginias to paradise rh (owned by laura! Dr robles assistant) i will post the pics and any other pics with it laura visits there frequently so i just feel more comfortable with that house plus i think it looks better and laura knows how we should be treated after surgery with robles
Girrrl... That place looks cozy. I may be sending a change request too. Thanks for putting the photos up :)
Reply
Happy Anniversary hun, thanks for all your informative updates.
Reply
Omg I feel you!! Im planning on having sx in november with Robles as well!! But im leaving everything for last minute as well!! :( i have not save my date, book a flight, ask for non fmla at work or started my vitamins. Im focusing in losing weight and saving my money!! Im planning on Nov.17. Till when are u staying?
Reply

2 months away and stressed!!

Lately ive been so stressed behind this up coming surgery i still have to get my passport and save for this surgery and everyone is driving me crazy!! Ughhh
I feel your pain... Saving is hella stressful, and my patience is low.. I'm looking at this like a vacation now.. I need to get away lol...
Reply
Lmfaooo
Reply
Everything will work Hun! Take it one day at a time!
Reply

Updated pic of my mother

Tomorrow makes 4 weeks since her gastric sleeve surgery and she has lost soooo much weight and need new clothes lol
Hi I am going to Robles on Nov. 18th I will also stay at Paradise.
Reply
Wow she is doing well!! Get it mama!!! :D
Reply
Lol. .. omg, you are so right!
Reply

PASSPORT!!!

So ive finally sent my passport application off today, im SUPER EXCITED!! Time for me to get my supplies now
OMG!!! You have me really thinking about going to the D.R. for my TT BBL and Lipo! I have been to 3 Drs in Cali they strait want 15k! before reading your details I would have never considered it! So how much is this costing you all together?
Reply
Hey check your inbox
Reply
Hopefully i see u.... Good luck with everything ill be sure to follow your journey
Reply

50 DAYS AWAY!!!!

Hey I'm currently 50 days away, man i can't believe how much time flies well anyway I'm thinking about sending whatever money i have so far to laura because i keep spending and spending lml I moved into a condo 5 months ago and still furnishing and fixing it up as well as when i first decided to do this i just did summer shopping for the kids and then school shopping earlier this month so saving money has been the hardest thing for me lml well let me know if you think its a good idea to send this money to her before its all gone lml also can anyone tell me if they are going to d.r on the 9th as well to see robles I'm really nervous about going and not having a room in the hospital and being sent to a hotel alone :-( lml I'm scary like that haha
Can't wait to see your transformation I will be following you sending good vibes to you and your family.
Reply
Thanks so much chica i will def keep u guys posted and not fall off the face of the earth once i get my surgery lol i promise
Reply
Hello, I'm so happy for you. I have the same Dr Robles and was quoted the same price. I won't be getting my surgery until December, if they have openings. I know you must be super excited and can't wait...I know I am. I may be going alone as well but due to my boyfriend is totally against this. I'm going anyway. Anyways, I hope you find someone to go with you and that will help. Good Luck
Reply

A MONTH AND A HALF AWAY!!!!

So im now at day 45 lol and so far only got my maxi dresses which i got for $5 since summer is over and i finally started my vitamins today since i only have a month and a half to go before surgery where is the time going lol trying to take it one day at a time

LORD KNOWS I HATE TAKING PILLS

Wtf am i getting myself into!!! PRAY FOR ME LOL
Hi Hun, *****Best Wishes***** Be praying you have a safe beautiful outcome : )
Reply
Good luck, keep us posted! You got this! In my PS voice Your Gonna Look Great, Your Gonna Have Amazing Results! LOL. Oh' by the way your mother is looking great. Hope her journey is going well also.
Reply

Email from Laura and Robles

Every email I get Makes me feel closer and closer to my surgery date :-)
Awwww it will be here before ya know it!
Reply
Lml yeah i know
Reply
Thanks doll
Reply

DAY 40!!!!

Yayyyyy almost a month away!! So far ive only got my maxi dresses about 5 of them may get one more and the rest of my stuff tomorrow
I know you are so ready.
Reply
Whoop whoop whoop!!!! Time is moving alone!!
Reply

PASSPORT IN THE MAIL!!!!

Two weeks later and my passport is in the mail.... Seems fairly quick.... Im excited and cant wait to get it
Yayy one more step closer!!!
Reply
Right shelly!!! Lml
Reply
I think thats an understatement at this point lml
Reply

Feel a little better lol

Ok so i was REALLY nervous about staying in a hotel alone if there is no room in the clinic by the time i get there lol (call me what u want but fuck that I'm not having it!!! Lmao) So i sent laura a msg about that and now i feel ok......whew! Lml

Some of the many supplies i got

So im not done yet but so far i got:
1. 5 maxi dresses
2.sports bra
3. Reg pads just in case my period come while im there
4. Thick pads for cushion
5. Pack of chuxs (bed pads) might get more
6. 2 bars of dail soap
7. Adult wipes
8. Baby wipes (idk why lol)
9. Two packs of men t-shirts (tank tops not smooth enough for me)
10. Two packs of granny panties
11. Tooth brush
12. Tooth paste
13. Three zip up granny pjs haha
14. Slippers
15. Airlife breathing thingy lmaooo (Dont know what that shit is called but u get the point lmao very much needed after surgery!)

***More to come***
Lmao @ breathy thingy... Girrrrl you bout the hit that 30 mark real soon :D so excited!!
Reply
Thanks for the list
Reply
I know right!!! You too!! This shit cant come quick enough ughhh lml
Reply

35 days away and phone apps!!

Hey so ive decided to download a few apps on my phone for this long trip in d.r...... Some games others things i may need.... Am i missing anything?!?!
wow almost time. I'll be praying for you!!!
Reply
where did you get your housecoats, btw?
Reply
Thanks so much!
Reply

PASSPORT!!!!

Omg im soooo happy my passport came in the mail today.... Only weird thing is that i thought they send your birth cert back with it and mines is not.... Well fuck it! I got my PASSPORT!!!! Exactly 2 weeks 6 days from the time i sent it off in the post office until it reached my mailbox with regular processing
Wow I still haven't received my passport sent off sept. 11
Reply
Call and find out why, although it sometimes can take up to 4 weeks
Reply
I received a letter yesterday and the post office placed my picture in wrong place so now I have to go back and retake today. Thanks. How are the nerves? So happy for you.
Reply

OFFICALLY 30 days away from surgery!!!

Omg guys im 29 days from leaving and 30 days from surgery!!!!!! So far ive added compression socks to my list of supplies yesterday was the start of my mixed emotions about this whole surgery.... Honestly im so OVER this shit and want it to come and go so i can stop stressing over it lol but thanks to some of my real self ladies who became friends in my eyes helped me out yesterday to ease my mind lol i love our group chat ;-) we text everyday and its so helpful anyway here comes the real count down!!!
Go grl! *****So exciting*****Here's to a safe surgery with beautiful results!
Reply
You got this girl :)
Reply
Aaaaw we got you boo!
Reply

Feeling alone :-( lol

So am I really the only one getting surgery on the 10th with robles?!?! Wth is going on lol oh and i have a feeling my period is going to come at that time ughhh anyone know of ways to skip a period?!?! Im so serious!!
Let the count down begin.
Reply
awww boo don't feel alone! A LARGE majority of the plastic surgery community does not post on RS Trust me there will be others. And remember I will be there that evening. As soon as I get there I will find you. When I get out of surgery you will still be there. I am with you sister! You will be fine.
Reply
I was thinking the same thing when I go in December.
Reply

25 days and still saving

So i woke up today not in the best mood feeling like i have so much to do thats important besides this surgery that requires me to spend money and i still havent saved all my money for surgery.... Im just stressed to the maxx right now but im sure it will all pull together....25 days left and now im thinking damn i shouldve been working out everyday losing weight, i shouldve been saving and now i feel like its too late like really how much weight can i lose in 20-25 days smfh im mad at myself now always thinking time is on my side
its almost your time..im excited for you. I think im going Dec. 1st. i have all the same feelings that you have. Don't want to go alone but My husband and I don't have a sitter for our little ones. I only wanted him to come the last 4 days. I'm going to stay 14 days. How are you feeling????
Reply
You're going to look awesome. All the feelings you're experiencing is normal. God will see you through..
Reply

20 DAYS!!!!!

So I'm officially 20 days away busting my ass at work getting this ot and I'm exhausted working more than 12 hrs in a day smh well two more working weeks and ill be d.r baby!!!! Lol oh can anyone tell me how good this sss tonic thing work or does it even work at all
Dominican Republic Plastic Surgeon

Was this review helpful? 6 others found this helpful