27 months ago
Many of my colleagues feel that diet does not affect acne; well, science says differently. There are studies showing that natives of New Guinea and Paraguay had less acne with a diet rich in fiber and whole grains compared to Americans eating a diet rich in high glycemic index foods.
In addition, studies have shown that teenagers eating a diet rich in milk and dairy products (probably due to hormonal by-products) have a higher incidence of acne than those who don’t.
11 of 11 found this helpful





